Uusi Citroën C5 Aircross SUV Hybrid Concept

Uusi Citroën C5 Aircross SUV Hybrid Concept

CITROËNIN ENSIMMÄINEN LADATTAVA HYBRIDI

Uusi C5 Aircross Hybrid SUV -konseptiauto antaa viitteitä vuonna 2020 markkinoille tulevasta C5 AIrcross SUV:n Plug-in-Hybrid -versiosta.Kyse on Citroënin ensimmäisestä pistokehybridistä ja ensimmäisestä “Low Emission Vehicle” eli matalan päästötason automallista. Citroën suunnittelee tuovansa markkinoille uuden matalan päästötason auton vuosittain vuodesta 2020 alkaen. Uusi C5 Aircross Hybrid SUV -konseptiauto on varteenotettava vaihtoehto asiakkaille, jotka haluavat “kaksi yhdessä” -ajoneuvon eli auton, joka tarjoaa kaupunkiajoon soveltuvan sähköauton ominaisuuksien lisäksi polttomoottorivaihtoehdon pidemmille ajomatkoille.

Uuden C5 Aircross SUV Hybrid -konseptin PHEV -teknologia (Plug-in-hybrid electric vehicle) tuo mukanaan uuden ulottuvuuden Citroën Advanced Comfort® -ohjelmaan. Helppokäyttöisenä se yhdistää sujuvan ja hiljaisen ZEV-ajotavan (ZEV = Zero Emission Vehicule) laajempaan toimintamatkaan sekä ajomukavuuteen, jonka polttomoottori ja sähkömoottori yhdessä tarjoavat yhdistettynä EAT8-automaattivaihteistoon.

LIIKKUMISEN RENTOUTTA

Mobilite_18.045.001_1004X426Kun ajat C5 Aircross Hybrid SUV -konseptiautolla sähkömoottorin voimin, tunnet olosi kuin eristetyksi ulkomaailmasta. Sisätilat, joista on eliminoitu turhat äänet, saa matkustajat tuntemaan olonsa rennoiksi.

Vaihtoehto löytyy kaikenlaisiin tarpeisiin. Hybrid-versio merkitsee nollapäästöjä ja mahdollisuutta ajaa sähköllä 50 km pituinen matka jopa 135 km/h nopeudella. Toimintamatka, joka on riittävä suurimpaan osaan päivittäisiä ajoja. Käytettävissäsi on molemmat ajotavat, optimaalinen autonomia arkipäivän ajoihin ja polttomoottorin edut pidemmille matkoille.

Uusi C5 Aircross SUV on varustettu PureTech 180 (€6.3) -bensiinimoottorilla ja 80 kW -sähkömoottorilla sekä EAT8-automaattivaihteistolla, jonka vaihteistovalikoimaan tulee nyt mukaan myös “Brake” -vaihde, joka mahdollistaa nopeuden hidastumisen jarruun koskematta.

HELPPO KÄYTTÄÄ

IHM_18.045.004_1004X426

Siirtyminen sähkömoottorista polttomoottoriin tapahtuu automaattisesti. Voit myös valita itse oman ajotapasi: ZEV, Hybrid tai Sport.

Latausaika on optimoitu: perinteisestä pistokkeesta yhdessä yössä ja 32A Wallbox:sta kahdessa tunnissa. Lataaminen on yksinkertaista hyvin suunnitellun latausluukun ja latauskaapeleiden ansiosta.

C5 Aircross Hybrid SUV -konseptiauton digitaalimittaristosta on helppo seurata tärkeimpiä mittareita kuten tehomittari, sähkö- ja polttoainemittari, jäljellä oleva toimintamatka sähköllä ja bensiinillä, energiankulutuskäyrä sekä latauksen aikana jäljellä oleva latausaika, toimintamatka, jäljellä oleva akuston teho jne). Kosketusnäytöltä löytyy useita hybridivoimalinjaan liittyviä sivuja, kuten energiankulutuskäytö, kulutustilastot jne. MyCitroën-sovelluksen avulla on mahdolista ohjelmoida latausajankohta, aloittaa tai pysäyttää lataaminen sekä selvittää akuston lataustila.

TULEVAISUUTEEN SUUNTAAVA KONSEPTI

Annonciateur_18.045-003_1004X426

Citroënin kunnianhimoisena tavoitteena on olla avainasemassa energian käytön siirtymävaiheessa laajentamalla mallistoaan matalan päästön autoihin (LEW = Low Emission Vehicle).

Uuden C5 Aircross SUV Hybrid -konseptiauton myötä Citroën tulee laajentamaan mallistoaan vuoteen 2020 mennessä siten, että tarjolla tulee olemaan suorituskykyisten polttomoottorilla varustettujen autojen lisäksi myös 100% sähköisiä vaihtoehtoja sekä pistokehybridejä. Vuonna 2020 markkinoille tuleva PHEV-versio uudesta C5 Aircross SUV:sta tulee olemaan Citroënin ensimmäinen PHEV-malli, jonka tehtävänä on viitoittaa tietä sähköiseen tulevaisuuteen. Vuoteen 2023 mennessä 80% Citroënin mallistosta tulee olemaan sähkömoottorilla varustettuja ja vuoteen 2025 mennessä sähköautojen osuus mallistosta tulee olemaan 100%. Uudesta C5 Aircross SUV:sta alkaen kaikki Citroënin uudet mallit tulevat tarjoamaan myös sähköisen vaihtoehdon.