February 11, 2020

Uusi Citroën C3: vieläkin enemmän persoonallisuutta ja mukavuutta

Tänään esittelyvuoron saa uusi C3, uudistunut versio Citroënin bestseller -mallista. Kolmannen sukupolven C3-versiota on esittelyvuodesta 2016 alkaen myyty jo 750.000 kpl.

C3, Citroën-malliston bestseller, sijoittui Euroopan automarkkinoiden viiden myydyimmän B-segmentin automallin joukkoon vuonna 2019 ja se oli Ranskan markkinoilla kolmanneksi myydyin automalli. Karismaattinen ja puoleensavetävä uusi C3 kasvattaa nyt kilpailukykyään tässä suositussa kokoluokassa ainutlaatuisen muotoilunsa, monipuolisten personointimahdollisuuksiensa ja Citroënille ominaisen mukavuutensa ansiosta. C3 vahvisti Citroënin asemaa markkinoilla esittelyvuonnaan 2016, jonka jälkeen se on herättänyt jo yli 750.000 asiakkaan kiinnostuksen. Myös Suomessa C3 on toiminut malliston vetonaulana. « Inspired by You », käyttäjiensä erilaisten elämäntyylien inspiroima menestystuote houkuttelee erityisesti nuoria kaupunkilaisia ja autoilijoita, jotka ovat luovia, optimistisia ja jatkuvasti liikkeessä. Malli houkuttelee myös yrityskäyttäjiä, sillä vuonna 2019 sen henkilö- ja pakettiautojen yritysrekisteröinnit kasvoivat Euroopassa 12,6%.

Citroënin pyrkimys ”toimia toisin kuin muut ” on tänä päivänä vielä entistäkin vahvempi. Lyhyesti sanottuna uusi C3 on kokoluokkansa personoitavin ja mukavin auto.

Uudessa C3:ssa on:

  • entistä enemmän luonnetta keulan päivittyneen muotoilun, uudistuneen chevron-tunnuksen ja uudistuneiden LED-ajovalojen ansiosta
  • entistäkin laajemmat personointimahdollisuudet: 97 ulkoväriyhdistelmää, 3 katonväriä, 3 eri matkustamotunnelmaa ja kaksi uutta vannevaihtoehtoa
  • uudistuneet Airbump®-kolhusuojat
  • uudenlainen matkustusmukavuus nyt myös C3:ssa nähtävien Advanced Comfort -istuimien ansiosta. 12 ajoavustinta helpottaa jokapäiväistä elämää, kuten uutuutena pysäköintiavustin edessä sekä päivittyneet liitettävyyspalvelut: Connect Assist, Connect Nav ja Connect Play.

Uusi C3 tulee tarjolle kesäkuussa 2020, jolloin sen odotetaan rantautuvan myös Suomeen

AINUTLAATUINEN PERSOONALLISUUS

visual1

  • Uusi design ruokkii erilaisuutta. Tyyliltään vakuuttava, perinteisistä automalleista selkeästi erottuva uusi Citroën C3 jatkaa omalla tyylillään rikkoen rajoja omassa kokoluokassaan. Rohkea uusi keulan muotoilu tuo esille CXPERIENCE-konseptiautosta inspiraationsa saaneen uuden logon ja uudistuneet LED-ajovalot, uudet 16” ja 17” –kevytmetallivanteet sekä entistäkin jykevämpi Airbump® -kolhusuoja korostavat auton jykevää luonnetta.
  • Entistäkin enemmän personointimahdollisuuksia: « Inspired By You » -tunnuslauseensa mukaisesti Citroën antaa jokaiselle mahdollisuuden luoda juuri omien toiveidensa mukaisen auton. Uuden C3:n personointivaihtoehdot kattavat peräti 97 eri vaihtoehtoa, erityisesti uusien ulkovärien (Rouge Elixir ja Spring Blue), uusien ulkoisten koristeiden ja uusien matkustamotunnelmien (Techwood ja Emerald) muodossa.

 

MUKAVUUTTA JA NYKYAIKAISUUTTA

visual2

  • Uusi Citroën C3 on suunniteltu tekemään jokaisesta matkasta nautinnollinen elämys.
  • Viihtyvyys on entistäkin parempi, kiitos uusien Advanced Comfort –istuimien
  • Rennon menon malli varustettuna ajan henkeen useilla ajoavustimilla. Uudessa C3:ssa on pysäköintiavustin nyt myös edessä. Ajovustimet yhdessä liitettävyyspalveluiden kanssa parantavat entisestään niin kuljettajan kuin matkustajienkin jokapäiväistä kokemusta C3:n kyydissä. Uudet Connect Assist, Connect Nav, Connect Play -toiminnot tulevat täydentämään jo ennalta kattavaa, 12 eri ajonhallintajärjestelmää sisältävää varusteluetteloa, johon kuuluvat toiminnot kuten avaimeton käynnistys tai mäkilähtöavustin. Tarjolla on myös turvallisuutta parantavia järjestelmiä kuten aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tai ajovaloautomatiikka.

KAIKKIIN KÄYTTÖTARPEISIIN

visual4

  • Kompakti ja ketterä uusi Citroën C3 edustaa sisätiloiltaan kokoluokkansa huippua varmistaen käytännöllisen liikkumisen tehokkailla ja nykyaikaisilla moottorivaihtoehdoilla joka päivä.

 

“C3 on myynyt jo yli 4,5 miljoonaa kappaletta sitten ensimmäisen version markkinoille tulon jälkeen ja yli 750 000 sitten viimeisen, 3. sukupolven vuoden 2016 lanseerauksen! Se on kaupallinen menestys ja vahvistaa C3 :n statuksen merkin best-sellerinä. Citroën aikoo luoda jatkoa tälle menestystarinalle vahvistaen edelleen sitä, mikä tekee C3 :sta niin erilaisen : uniikki ulkoasu, edelläkävijä merkin uudelle keulan ilmeelle, entistäkin enemmän personointia, edelläkävijä mukavuudessa sekä moderni varustus päivittäseen elämään. Uudistunut C3 on aito Citroënin “Inspired By You” –lupauksen ilmentymä. Ja merkkinä mallin tärkeydestä on C3 :lla kunnia ensimmäisenä kantaa Citroënin uudistunutta keulailmettä, jonka inspiraationa ovat toimineet viimeisimmät konseptiautomme”.

 Vincent Cobée, Citroën Brand CEO