Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Löydät vastaukset aihealueittain otsikoiden alta. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, olethan yhteydessä lähimpään jälleenmyyjäsi.

MY CITROËN -SOVELLUS

Miten luon MyCitroën-tilin?
Ohjeet MyCitroën-tilin luomiseen:

  • Muodosta yhteys sivustolle: https://services-store.citroen.fi tai lataa MyCitroën –mobiilisovellus.
  • Jos sinulla ei ole vielä tiliä, valitse “luo tili” syöttämällä sähköpostiosoite ja salasana
  • Anna henkilötiedot, ajoneuvon tiedot ja vahvista.
  • Näkyviin tulee viesti, jossa vahvistetaan tilin luominen. Saat sähköpostiviestin tilin vahvistamista varten. Napsauta sähköpostiviestin “aktivoi tilini” -linkkiä
  • Sinulla on 20 päivää aikaa vahvistaa tilaus, sen jälkeen henkilötietosi poistetaan ja sinun on luotava uusi tili uudelleen.
  • Haluamme muistuttaa, että tilaus on ilmainen.
  • Kun tili on luotu ja aktivoitu, saat uuden sähköpostiviestin, jossa on käyttäjätunnuksesi ja salasanasi sekä uusi linkki, jolla voit muodostaa ensimmäistä kertaa yhteyden tiliisi.

Miten monta ajoneuvoa tililläni voi olla näkyvissä?
Voit lisätä tilillesi 1–10 ajoneuvoa.

Miten lisään ajoneuvon käyttäjätililleni?
Services Store -sivustolla voit lisätä yhden tai useamman ajoneuvon napsauttamalla “OMA TILI” ja kohdassa “OMAT AUTOT” napsauttamalla “LISÄÄ AJONEUVO” -painiketta. Anna ajoneuvoosi liittyvät tiedot ja napsauta sitten ”VAHVISTA”-painiketta.

Miten voin yhdistää useamman puhelimen yhdelle autolle?

Yhdellä autolla voi olla mobiiliapplikaatioissa yksi pääkäyttäjä ja jopa 19 sivukäyttäjää. Sivukäyttäjä lisätään kirjautumalla pääkäyttäjän tunnuksilla sivukäyttäjän mobiiliapplikaatioon. Tämän jälkeen mobiiliapplikaatio pyytää rekisteröimään uuden puhelimen. Rekisteröintiprosessissa pääkäyttäjän puhelinnumeroon lähetetään tekstiviestillä koodi, joka syötetään sivukäyttäjän mobiiliapplikaatioon. Prosessin jälkeen auton tiedot on sivukäyttäjän käytössä.

Miten vaihdan MyCitroën-salasanani?
Muodosta yhteys MyCitroën-tilillesi, valitse aloitussivun oikeasta yläkulmasta ”oma tili” ja valitse sitten ”Muuta salasana”.  Jos sinulla on Citroën Services Store -tili, uusi salasana on automaattisesti käytössä.

Miten voin poistaa ajoneuvon MyCitroënista?
Siirry MyCitroën-käyttäjätilillesi.

Voit poistaa yhden tai useamman ajoneuvon napsauttamalla ”Omat autot”, ”Ajoneuvoni”. Napsauta ”Valitse autosi” -osiossa kohtaa ”Poista tämä auto”.  Kaikki MyCitroën-käyttäjätilin autonpoistot tapahtuvat myös Citroën Services Store -käyttäjätililläsi. ”

Jos poistan My Citroën-sovellukseni, häviävätkö kaikki tallennetut tiedot?
Kun My Citroën-sovellus poistetaan, kaikki ajoneuvoosi liittyvät tiedot (GPS-sijainnit, huoltomuistutukset, ajetut matkat jne.) poistetaan pysyvästi. Toisaalta kaikki omaan profiiliisi liittyvät tiedot jäävät saataville omiin käyttäjätietoihisi 2 kuukauden ajaksi.

Voinko nähdä sähkö- tai hybridiauton sähkönkulutuksen tiedot mobiiliapplikaatiosta?

Valitettavasti sähkönkulutustietoja ei ole tällä hetkellä saatavilla mobiiliapplikaatiossa.

Kuinka kauan ë-etäohjauspalveluiden aktivoituminen kestää?

Ë-etäohjauspalveluiden aktivoituminen kestää tavanomaisesti 1-3 20 min ajomatkaa. Palveluiden aktivoituminen voi kuitenkin kestää jopa seitsemän vuorokautta. Käyttäjälle lähetetään sähköposti e-etäohjauspalveluiden aktivoitumisen merkiksi. Ë-etäohjauspalveluiden aktivoitumisen aikana puhelin täytyy olla Bluetooth-yhteydessä autoon ajomatkojen aikana ja mobiiliapplikaation tulee olla käynnissä “Yhdistetty”-tilassa.

Vikatilanteet – mitä tehdä?

Virheilmoitus applikaatiossa tai virhe applikaation toiminnassa:

  • Kirjautukaa mobiiliapplikaatiosta ulos ja takaisin sisään
  • Tarkistakaa, että auton yksityisyystila ei ole päällä
  • Tarkistakaa, että puhelin on Bluetooth-yhteydessä autoon matkojen aikana. Älypuhelimen yhdistäminen datakaapelilla autoon katkaisee Bluetooth-yhteyden.
  • Luokaa Bluetooth-pariliitos auton ja puhelimen välille uudelleen
  • Poistakaa mobiiliapplikaatio ja asentakaa se uudelleen

HUOM! Mobiiliapplikaation poistaminen johtaa ajomatkojen poistumiseen. Jos ajomatkat halutaan säilyttää, pitää ne tallentaa ja lähettää sähköpostitse mobiiliapplikaatiosta ulos ennen sovelluksen poistamista. Uudelleenasennuksen jälkeen ajomatkat voidaan tuoda uudelleen sovellukseen sähköpostiviestissä olevan tiedoston avulla. Käyttäkää tässä tilanteessa “Ajotietojen vieminen toiseen älypuhelimeen”-toimintoa.

CITROËN SERVICES STORE -OHEISPALVELUKAUPPA

 

Mikä on Citroën Services Store?
Citroën Services Store on kaikkien Citroën-oheispalvelujen oma sivusto. Pystyt tarkastelemaan/hallitsemaan kaikkia autosi oheispalveluja täysin itse. Tutustu Citroën-oheispalvelujen maailmaan vierailemalla Citroën Services Store -sivustolla.

Miten Citroën Services Store -tili luodaan?
Jos sinulla on jo MyCitroën-tili, voit kirjautua sisään Citroën Services Store -sivustolle samoilla kirjautumistiedoilla.

Citroën Services Store -tilin luominen:

  • Kirjaudu Citroën Services Store -sivustolle.
  • Jos sinulla on MyCitroën-tili, voit kirjautua sisään samoilla kirjautumistiedoilla, muussa tapauksessa napsauta kohtaa “”Luo tili””.
  • Luo kirjautumistiedot antamalla sähköpostiosoitteesi ja salasana, ja napsauta sitten “Luo tili”.
  • Lisää ajoneuvosi napsauttamalla “Lisää ajoneuvo”.
  • Anna VIN-numero sille tarkoitettuun kenttään ja napsauta “Lisää ajoneuvo”.
  • Jos kuva vastaa ajoneuvoasi, napsauta “Vahvista”, tai jos ei, anna VIN-numero uudelleen.”

Miksi Citroën Services Store -tili kannattaa luoda?
Citroën Services Store -tilin avulla voit hallita kaikkia oheispalveluja omalta kotisohvaltasi. Lisätietoja oheispalveluistamme saat Citroën Services Store -sivustolta.

Miksi Citroën Services Store -tili kannattaa luoda, vaikka minulla on jo MyCitroën-tili?
Citroën Services Store -tilin avulla voit hallita kaikkia Citroën-oheispalveluja ja pysyä ajan tasalla kaikista uusista tarjouksista. Citroën Services Store -tilin kautta voit tilata oheispalveluja sekä pidentää tai uusia tilauksiasi. MyCitroën -sovelluksen avulla puolestaan voit hyödyntää reaaliaikaisesti Citroën Services Store -tilillä tilaamiasi ohjeispalveluja.

Miten lisään ajoneuvon käyttäjätililleni?
Services Store -sivustolla voit lisätä yhden tai useamman ajoneuvon napsauttamalla “OMA TILI” ja kohdassa “OMAT AUTOT” napsauttamalla “LISÄÄ AJONEUVO” -painiketta. Anna ajoneuvoosi liittyvät tiedot ja napsauta sitten ”VAHVISTA”-painiketta.

Minulla on aktiivinen Monitoring, Mapping tai Tracking Pack -sopimus, mutta en pysty uusimaan sitä ennen päättymispäivää. Kuinka toimin?
Varustepaketin uusiminen tehdään päivää ennen sopimuksen päättymistä. Et pysty uusimaan sopimusta vuosipäivää ennen tai jälkeen, joten sinun on uusittava sopimuksesi jakson päättyessä, jotta voit jatkossakin hyödyntää varustepaketin palveluja.

Minulla on oheispalvelusopimus. Miten voin peruuttaa sen, jos myyn tai romutan autoni, jos se varastetaan tai jos palautan leasingautoni?
Jos sinulla on oheispalvelusopimus (etähuolto, Connect Nav, nopeuskameran-/vaara-alueenpaljastin), sinun on ilmoitettava meille sopimuksen lopettamisesta, jos myyt tai romutat autosi, se varastetaan tai sen leasingsopimus päättyy. Ota yhteyttä Citroën-asiakaspalveluun sähköpostitse, puhelimitse tai postitse.

Missä ja miten tilaan tai uusin Vaara-alueenpaljastin-toiminnon?            
Voit tilata Vaara-alueenpaljastin-palvelun:

– Myyntipisteessä, kun olet ostamassa uutta ajoneuvoa. Tällöin on tärkeää, että ajoneuvo on ostettu Suomessa.

– Citroën Services Store -sivuston käyttäjätilillä sen jälkeen, kun ajoneuvosi on luovutettu.

Kun Vaara-alueenpaljastin-palvelun sopimus on päättynyt, voit tilata sen uudelleen Citroën Services Store -sivustolla (yhdeksi vuodeksi).

Voinko kirjautua Citroën Services Store -sivustolle MyCitroën-tilin kirjautumistiedoilla?
Jos sinulla on jo MyCitroën-tili, voit kirjautua sisään Citroën Services Store -sivustolle samoilla kirjautumistiedoilla napsauttamalla ”Kirjaudu sisään”.

Miten lisään ajoneuvon Citroën Services Store -käyttäjätiliini?
Siirry Citroën Services Store -käyttäjätilillesi. Voit lisätä yhden tai useamman ajoneuvon napsauttamalla ”LISÄÄ AJONEUVO”.  Anna VIN-numero ja napsauta sitten “LISÄÄ AJONEUVO”. Jos näkyviin tuleva ajoneuvo vastaa omaa ajoneuvomalliasi, napsauta ”Vahvista” (jos ei, tarkista VIN)

Lisää muita ajoneuvoja kohdasta ”OMAT AUTOT” ja ”LISÄÄ AJONEUVO”.

Jos lisään ajoneuvon MyCitroën-käyttäjätiliini, näkyykö se Citroën Services Store -tililläni?
MyCitroën- ja Citroën Services Store -tilisi ovat samat. Molemmat ovat yhteydessä toisiinsa ja kaikki muutokset näkyvät molemmissa.

Miten Citroën Services Store -tili lopetetaan?
Lopeta Citroën Services Store -tili siirtymällä Citroën Services Store -käyttäjätilisi kohtaan “OMA TILI > OMAT HENKILÖTIEDOT”. Vieritä sivun alaosaan, napsauta “LOPETA TILAUS”. Tämä toimenpide ei vaikuta voimassa oleviin sopimuksiisi. Jos haluat purkaa sopimuksesi, ota yhteyttä Citroën-asiakastukeen.

Jos myyn ajoneuvoni, pääseekö uusi omistaja käsiksi henkilötietoihini?
Jos myyt autosi, kyllä. Jos et halua, että uusi omistaja pääsee käsiksi henkilötietoihisi, voit purkaa sopimuksesi ottamalla yhteyttä Citroën-asiakastukeen.

Ovatko autoni ja ajomatkojeni tiedot saatavilla Services Store -käyttäjätililläni?
Eivät, mutta löydät kyseiset tiedot MyCitroën-käyttäjätililtäsi.

Milloin Citroën Services Store -sivustolla tekemäni oheispalveluostos veloitetaan?
Tiliäsi veloitetaan 14 päivän kuluttua palvelun aktivoinnista. Saat vahvistuksen sähköpostitse.

Voinko lisätä ulkomailta ostetun ajoneuvon Citroën Services Store -tililleni?
Kyllä, kirjoita vain VIN-numero sille varattuun kenttään.

Voinko luoda Citroën Services Store -tilin älypuhelinsovelluksella?
Et, tällä hetkellä se onnistuu vain verkkosivustolla.

Voinko lisätä useita ajoneuvoja Citroën Services Store -tililleni?
Kyllä. Lisää vain VIN-numero sille tarkoitettuun LISÄÄ AJONEUVO -kenttään OMA TILI -osiossa.

Uusi ajoneuvo lisätään sitten automaattisesti MyCitroën-sovellukseen.

Poistin ajoneuvoni Citroën Services Store -käyttäjätililtäni enkä pääse enää palveluihini. Kuinka toimin? Sinun on rekisteröitävä ajoneuvosi uudelleen Citroën Services Store -käyttäjätililläsi.

Poistin ajoneuvoni Citroën Services Store -käyttäjätililtäni, voinko silti yhä käyttää palvelua?
Kyllä. Ajoneuvon poistaminen käyttäjätililtä ei vaikuta tilattuihin palveluihin. Jos haluat tarkastella voimassa olevia sopimuksiasi, sinun on lisättävä ajoneuvo käyttäjätilille uudelleen.

Mitä tapahtuu, jos poistan ajoneuvon Citroën Services Store -käyttäjätililtäni?
Jos poistat ajoneuvon Citroën Services Store -tililtäsi, et pysty tarkastelemaan voimassa olevia sopimuksiasi tai tilaamaan oheispalvelua. Ajoneuvon poistaminen ei kuitenkaan vaikuta voimassa oleviin palveluihin tai sopimuksiin.

Ajoneuvon poistaminen Citroën Services Store -tililtä poistaa sen tiedot myös MyCitroën-sovelluksesta.

Mitä tapahtuu, jos lopetan Citroën Services Store -käyttäjätilini?
Jos lopetat käyttäjätilin, et saa enää tietoa sopimuksistasi. Lopettaminen ei kuitenkaan vaikuta sopimuksiin tai palveluihin.

Onko minulla oltava oma Citroën, jotta voin hankkia Citroën Services Store -tilin?
Ei. Citroën Services Store -sivustolle ovat tervetulleita kaikki tuotteistamme kiinnostuneet riippumatta siitä, onko heillä oma Citroën vai ei. Oheispalveluja voivat ostaa kuitenkin vain ne asiakkaat, joilla on oma Citroën.

Sähköpostiosoitteeni on muuttunut. Miten voin muuttaa sen Citroën Services Store -tililläni?
Voit vaihtaa sähköpostiosoitteesi Citroën Services Store -tilillä kohdassa “OMA TILI” > “OMAT HENKILÖTIEDOT”.

Uusi sähköpostiosoite vaihtuu automaattisesti myös MyCitroën-tilillesi.

Unohdin Citroën Services Store -tilini salasanan. Miten saan sen takaisin?
Napsauta Citroën Services Store -sivuston aloitussivulla kohtaa ”Salasana unohtui”. Anna tiliisi liittyvä sähköpostiosoite ja napsauta OK.

Saat sähköpostiviestin, jossa on uusi salasana. Uusi salasana toimii myös MyCitroën-tilillä.

Miksi en voi tilata kaikkia oheispalveluja?
Kaikki oheispalvelut eivät ole saatavilla kaikkiin ajoneuvoihin. Citroën Services Store -sivuston “ALOITUSSIVU”-välilehti suodattaa automaattisesti ajoneuvoosi saatavilla olevat palvelut. Voit hallita toimintoa Kauppa-osion vasemmassa yläkulmassa olevasta kohdasta ”Saatavilla olevat palvelut”.

Miten oheispalvelu tilataan?
Jos haluat tilata oheispalvelun, siirry Citroën Services Store -sivustolle. Sinun on luotava tili ja lisättävä ajoneuvosi sen VIN-numerolla. Napsauta “ALOITUSSIVU”, sitten haluamasi palvelun “TUTUSTU”-kohtaa ja lopuksi “HANKI”. Hyväksy yleiset myyntiehdot, napsauta ”JATKA”, anna laskutusosoitteesi ja henkilötietosi ja napsauta sitten ”JATKA”. Täytä sitten turvallisen maksamisen tiedot ja napsauta OK. Saat pian sen jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostitse.

Miten muutan puhelinnumeroa, josta minut saa helposti kiinni ETÄHUOLTO-hälytystä varten?
Voit vaihtaa tai muuttaa tiliisi liittyvää puhelinnumeroa, muutos tehdään samalla myös Citroën Services Store -tilille, jos sinulla on sellainen.

Mistä tiedän, mitä puhelinnumeroa käytetään, kun minuun otetaan yhteyttä Etähuollon hälytystä varten?
Puhelinnumero on se, jonka olet antanut MyCitroën-sovelluksessa / Citroën Services Store -tilillä.

Mistä tiedän, onko Citroën-etähuoltosopimus yhä voimassa?
Kirjaudu sisään Citroën Services Store -sivustolle, niin näet kaikki voimassa olevat oheispalvelutilaukset.

Miten tilaan Citroën-etähuollon?
Citroën-etähuolto -palvelu on tulossa saataville yksityisasiakkaille, joilla on Citroën Connect Box (Emergency & Assistance) -järjestelmällä varustettu ajoneuvo. Citroën-etähuollon aktivointia varten sinun on rekisteröidyttävä Citroën Services Store -sivustolle sekä tilattava palvelu ja hyväksyttävä sen käyttöehdot. Palvelu aktivoituu automaattisesti 7 päivän kuluessa tilauksesta tiettyjen edellytysten toteutuessa (suosittelemme käyttämään ajoneuvoa säännöllisesti vähintään 3 päivän ajan mobiilioperaattorin kuuluvuusalueella).

Haluaisin saada kopion etähuollon käyttöehdoista.  Mistä löydän ne?
Käyttöehdot löytyvät Citroën Services Store -sivuston käyttäjätililtä, kun olet rekisteröitynyt.

Onko Citroën Services Store -sivustolla mahdollista saada palautetietoa ajoneuvostani?
Ei, Citroën Services Store ei tarjoa palautetta ajoneuvotiedoistasi. Kaikki ajoneuvon tiedot löytyvät MyCitroën-tililtä.

Miten voin purkaa oheispalvelusopimuksen?
Jos haluat purkaa oheispalvelusopimuksen, sinun on otettava yhteyttä Citroën-tukeen puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella. Saat kaikki tarvittavat tiedot Citroën Services Store -sivuston ”Yhteydenotto”-osion alareunasta.

Miten voin muuttaa henkilötietojani Services Store -käyttäjätilillä?
Siirry Citroën Services Store -käyttäjätilillesi kohtaan ”OMA TILI > HENKILÖTIEDOT” ja napsauta ensin kynäkuvaketta, sitten ”Muuta”.

Kaikki muutokset siirtyvät MyCitroën-sovellukseen.

Onko minun odotettava ajoneuvoni luovutusta ennen kuin voin luoda Citroën Services Store -tilin?
Kyllä, suosittelemme vahvasti odottamaan kaksi päivää ajoneuvosi luovutuksen jälkeen, ennen kuin rekisteröidyt Citroën Services Store -sivustolle, sillä tarvitset auton VIN-numeron, jotta voit lisätä ajoneuvon tilillesi.

Miksi minun on annettava puhelinnumeroni uudelleen Citroën Services Store -sivustolla, kun tilaan etähuollon?    
Puhelinnumeroa tarvitaan palvelun käyttöön, se tarvitaan vain etähuollon tilaukseen.

Miksi näen etähuoltosopimuksen Citroën Services Store -sivustolla, vaikken ole tilannut sitä ajoneuvolleni?
Jos etähuoltosopimus on jo tilattu kyseiselle ajoneuvolle, se näkyy ajoneuvoosi liittyvissä tiedoissa. Jos uskot, että kyseessä on edellisen omistajan tilaama palvelu ja haluat mutta tietoa, ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella.

Miksi Nopeuskameranpaljastin 3 vuodeksi -tarjous ei ole saatavilla ajoneuvooni?
Nopeuskameranpaljastin 3 vuodeksi -tarjous on saatavilla yli vuoden ikäisiin ajoneuvoihin.

CONNECTED NAVIGATION PACK

Mitkä CITROËN-navigointilaitteet ja niihin liittyvät TomTom-palvelut sisältyvät yhdistettyyn navigointipakettiin?
Tämä on uuden sukupolven navigointijärjestelmä, joka on asennettu CITROËN- merkkisiin ajoneuvoihin. Tämä navigointijärjestelmä tarjoaa seuraavat ominaisuudet:

  • Kapasitiivinen kosketusnäyttö: herkempi, nopeampi ja selvästi kirkkaampi verrattuna viimeisimmän sukupolven älypuhelinten näyttöihin.
  • TomTom 3D -kartta. Neljä päivitystä vuodessa TomTom-kartografiaa tarjotaan sinulle ilmaiseksi verkossa MyCITROËN-sovelluksen kautta;
  • Puheentunnistus ohjaa järjestelmän päätoimintoja (navigointi, media, mukavuus asetuksia jne.).
  • Yhdistettyyn navigointipakettiin sisältyvät TomTom-palvelut, mukaan lukien Nopeuskamera-hälytykset, edellyttäen, että ajoneuvo on ostettu palvelumarkkinointialueelta ja että ajoneuvo on varustettu CITROËN-navigointilaitteilla (Saksa, Belgia, Espanja, Ranska, Italia, Luxemburg, Alankomaat, Puola, Portugali, Yhdistynyt kuningaskunta, Sveitsi, Suomi, Norja, Ruotsi, Tanska, Tšekki, Slovakia, Unkari, Romania, Kroatia, Kreikka, Irlanti).

Yksityiskohtaiset tiedot yhdistetyn navigointipaketin sisältämistä TomTom-palveluista, jotka ovat saatavana palvelun ehdoissa. Jos ajoneuvossasi on integroitu CITROËN Navigation että CITROËN Connect Box (SOS-painike löytyy ajoneuvostasi), yhteys yhdistettyihin palveluihin on automaattinen ja ilman lisäkustannuksia. Itse asiassa ajoneuvossa oleva SIM-kortti sallii tiedonsiirron Internetin kautta. Jos CITROËN Connect Box -laitetta, eikä SOS-painiketta ole ajoneuvossasi, internetyhteys muodostetaan BlueTooth-laitteessa älypuhelimen ja tiedonsiirron kautta. Tämä edellyttää ensin puhelimen pariliitoksen muodostamista.
Löydät lisätietoja palveluiden aktivoinnista tästä linkistä: https://services-store.citroen.fi/store/connected-navigation-pack

Kuvaus liitetyistä palveluista on saatavilla täältä: https://services-store.citroen.fi/

Miten aktivoida palvelu Connected Navigation Pack sis. Nopeuskamera palvelut?
Aktivoi palvelut siirtymällä oheispalvelukauppaan osoitteessa https://services-store.citroen.fi/ ja kirjautumalla sisään tiliisi. Jos et ole vielä luonut tiliä, voit avata tilisi kaupassa.
Tilauksen jälkeen: TomTom Traffic -logo näkyy kosketusnäytön NAVIGOINTI-sivun oikeassa alakulmassa, mikä tarkoittaa, että yhdistetyt navigointipalvelut ovat aktivoituja ja käytettävissä.

/! \ On tarpeen odottaa vähintään 2 minuuttia ajoneuvon käynnistämisen jälkeen ja olla teleoperaattorin kattamalla alueella, kunnes tämä logo ilmestyy.

Jos TomTom Traffic -logoa ei näy näytöllä, sinun on noudatettava alla olevissa aktivointilomakkeissa annettuja ohjeita. Tätä varten kutsumme sinut tutustumaan alla olevien kolmen opetusohjelman joukosta ajoneuvosi malliin ja olemassa oleviin varusteisiin.

Tämä opetusohjelma koskee sinua, jos ajoneuvossasi on SOS-hätäpainike.

Tämä opetusohjelma on tarkoitettu sinulle, jos ajoneuvossasi ei ole SOS-hätäpainiketta. Siinä selitetään aktivointimenettely älypuhelimella.

* TomTom Traffic -logoa ei vieläkään näy ruudulla, siirry kohtaan mitä tehdä, jos liitetty navigointijärjestelmä ei enää näytä vaara-alueilmoituksia, liikennetietoja, polttoainehintoja, sää- ja pysäköintitietoja.

Miten määritän yhdistetyn navigointipaketin palvelut sis. nopeuskamera-hälytykset?
Ajoneuvossasi on Connected Navigation Pack, jonka pääasetukset, joiden avulla voit hyödyntää näitä palveluita, on kuvattu alla:

• Palvelujen näyttäminen kartalla
• Polttoaineen asetukset
• Vaara-alueen määritys ja ilmoittaminen
• Karttanäyttö 2D / 3D-muodossa

Yhden tai useamman palvelun näyttäminen kartalla.
Yhdistetyn navigointipaketin avulla voit näyttää liikenteen, vaaravyöhykkeet, huoltoasemat / julkiset latausasemat, pysäköintialueet ja sään näytöllä. Voit tehdä tämän painamalla “”Navigointi”” -painiketta ja sitten “”Pikavalikko”” -kuvaketta näytön oikeassa alakulmassa.

Kuva 1

Valitse haluamasi palvelut.
Kuva 2

Polttoaineen asetukset
Yhdistetyn navigoinnin ja sen palveluiden avulla voit näyttää huoltoasemat ja polttoainehinnat näytöllä. Näyttö on sallittu vain 2D-tilassa.
Voit tehdä tämän painamalla “”Navigointi”” -painiketta ja sitten “”Pikavalikko”” -kuvaketta näytön oikeassa alakulmassa.

Kuva 3
Paina “”POI kartalla””.

Kuva 4

Alla oleva näyttö tulee näkyviin. Etsi ja valitse “”Huoltoasema”” -vaihtoehto avattavasta luettelosta. Napsauta sinistä huoltoaseman kuvaketta.
Kuva 5
Napauta asetukset-välilehteä.
Kuva 6

Valitse näytössä olevasta luettelosta ajoneuvoasi vastaava polttoaine ja vahvista painamalla OK.

Kuva 7

Vaaravyöhykkeen määrittely ja ilmoittaminen

  • Hälytysasetusten määrittäminen:
    Paina “”Navigointi”” -painiketta ja sitten “”MENU””, sitten “”Asetukset”” ja “”Hälytykset””. Vaihda “”Hälytysvaara-alueet”” -asetukseksi “”Päällä”” ja paina kolmiota. Valitse lopuksi ruutu “”Toista äänihälytys””.
    Vaaravyöhykehälytysten melutaso on sama kuin liitetyn navigointijärjestelmän opasohjeiden, sitä ei voida erottaa. Tämä äänenvoimakkuus tulisi asettaa kunkin profiilin ääniasetuksissa (äänivalikko). Voit kuitenkin pitää äänihälytyksen vaara-alueiden varoituksista ja deaktivoida opastusohjeet liitetyn navigointijärjestelmän asetuksissa.
  • Vaara-alueen ilmoittaminen:
    Napsauta vain yhdistetyn navigointinäytön vasemmassa yläkulmassa olevaa kolmiota ja vahvista vaara-alueen olemassaolo.

Kuva 8

Viesti vahvistaa, että vakuutus on otettu huomioon. Aina kun ilmoitat * suurimmaksi sallituksi nopeudeksi, lähetät varoituksen TomTomille. Jos useat käyttäjät lähettävät saman hälytyksen samalle vyöhykkeelle, TomTom vahvistaa sen ilmoittamalla uudesta vaaravyöhykkeestä kaikille yhteisön käyttäjille.
* Vain nopeus voidaan ilmoittaa.
Jos kolmio ei tule näkyviin, paina “”Navigointi”” -painiketta ja sitten “”MENU””, sitten “”Asetukset”” ja “”Kartta””. Valitse “”Salli vaara-alueen ilmoittaminen”” -ruutu.

2D / 3D-karttanäyttö
Kartografian esitystapaa voidaan parantaa kiitos rakennusten 3D-mallinnuksen, jossa on tärkeimpien monumenttien fotorealistinen esitys suurille Euroopan kaupungeille, ja ottamalla huomioon korkeus edustamaan laaksoja, kukkuloita ja vuoria.

3D-näyttötilan aktivointi:
Paina “”Navigointi”” -painiketta, sitten “”Asetukset”” ja “”Ulkonäkö””. Valitse sitten “”Perspektiivi”” -vaihtoehto ja aktivoi sitten maan ja rakennusten 3D-visualisointi valitsemalla “”PÄÄLLÄ””.
Vahvista painamalla OK.

Kuva 9

2D-näyttötilan aktivointi:
Paina “”Navigointi”” -painiketta, sitten “”Asetukset”” ja “”Ulkonäkö””. Valitse sitten vaihtoehto “”Pohjoinen tai ajoneuvo suuntautunut””.
Vahvista painamalla OK. ”

Mitä tehdä, jos liitetty navigointijärjestelmä ei enää näytä vaara-alueilmoituksia, liikennetietoja, polttoainehintoja, sää- ja pysäköintitietoja?
Ensimmäinen vaihe on tarkistaa, että ajoneuvossasi on aktiivinen sopimus. Voit tehdä tämän kirjautumalla tilillesi CITROËN-palvelukaupassa ja napsauttamalla sitten Omat palvelut.

  • Jos sopimuksesi on peruutettu maksuhäiriön vuoksi, pyydämme sinut yrittämään tilata uudelleen suoraan CITROËN-palvelukaupasta
    HUOMAUTUS: Virtuaalisia pankkikortteja ei hyväksytä.
  • Jos sopimuksesi on päättynyt, pyydämme sinut uusimaan sopimuksesi CITROËN-palveluliikkeessä.
  • Jos sopimuksesi on aktiivinen, pyydämme sinut tarkistamaan ajoneuvosi yhdistetyn navigoinnin ja vaara-alueen hälytysten aktivoitumisen. Opetuslehti on saatavana täältä.

Voinko käyttää ajoneuvossani yhdistettyä navigointipakettia?
Yhdistetty navigointipaketti on saatavana vain ajoneuvoille, jotka on valmistettu 12/2020 jälkeen ja varustettu CITROËN-navigointijärjestelmällä:
Mene tänne: https://services-store.citroen.fi/. Jos ajoneuvosi on kelvollinen, voit allekirjoittaa sopimuksen, joka aktivoidaan automaattisesti ajoneuvossasi.
Yksityiskohtainen maakohtainen kattavuus tälle palvelulle on saatavana Yleisissä palveluehdoissa.

SÄHKÖAUTOT & LADATTAVAT HYBRIDIT

Sähköisiä ajoneuvojamme koskevat usein kysytyt kysymykset ja vastaukset löydät täältä.

POLTTOAINEET

Voinko käyttää E85-biopolttoainetta autossani?
Valmistaja suosittelee E85-biopolttoainetta käytettävän vain malleissa, jotka on erityisesti suunniteltu yhteensopiviksi E85-biopolttoaineen kanssa. E85-biopolttoaineen kanssa yhteensopivia autoja ei myydä valmistajan toimesta Euroopassa.

Jotkin yritykset tarjoavat muutossarjoja (joissain tapauksissa hyväksyttyjä), jotka on suunniteltu muuttavan bensiinimoottorit yhteensopiviksi E85-biopolttoaineelle.

Tästä huolimatta valmistaja ei suosittele autoihin asennettavan kyseisiä muutossarjoja, sillä E85-biopolttoaine ei sovellu käytettäväksi valmistajan bensiinimoottorien kanssa. E85-biopolttoaineen käyttö aiheuttaa moottorin osien ylimääräistä kulumista, vaikuttaa moottorin suorituskykyyn ja heikentää auton turvallisuutta.

E85-biopolttoaineen käyttö bensiinimoottorilla varustelluissa malleissa edellyttää useiden moottorin sekä polttoainejärjestelmän osien vaihtamisen. E85-biopolttoaineen käyttö voi aiheuttaa auton moottorin, polttoaine- ja päästöjärjestelmän takuun päättymisen, sekä auton vaatimuksenmukaisuustodistuksen voimassaolon päättymisen.

Valmistaja ei hyväksy minkäänlaisen muutossarjan asentamista autoihin.