Tavara-autot

KUORMA-AUTOT
Citroënin ensimmäisen kuorma-automallin tuotanto aloitettiin lokakuussa 1926, jolloin B15 tarjosi ensimmäisenä autona 1 000 kg:n hyötykuorman. Mallit monipuolistuivat tämän jälkeen 30-luvulla, jolloin tulivat markkinoille C4 ja C6, myöhemmin Type 29, T32, T23 ja T45. 50-luvulla viimeksi mainitut luotettavat ja vankkarakenteiset autot olivat edelleen liikenteessä omistajiensa iloksi. Syyskuussa 1953 sarjaan omaksuttiin uusi ohjaamo, ja T45:n mallinimikkeeksi tuli T55 ja myöhemmin versioiden ja moottorivaihtoehdon perusteella myös T46, T47, T48 ja T60.
Lokakuussa 1965 valikoima uusittiin täysin ja valmistukseen otettiin huippunykyaikainen Belphégor-ohjaamo. Citroën lanseerasi vuonna 1969 markkinoille Berliet-mallin mutta lakkautti kuorma-autolinjansa vuonna 1973.
UMPIPAKETTIAUTOT
Kesäkuussa 1939 Citroën mullisti täydessä hiljaisuudessa kevyiden hyötyajoneuvojen sarjan tuomalla markkinoille mallin TUB. Etuvetoisen yksiosaisen pakettiauton kuormauskorkeus oli matala, ja autossa oli sivuliukuovi. Malli loi pohjan nykyaikaisille kevyille hyötyajoneuvoille.
Sodan jälkeen (elokuussa 1948 lanseerattu) Type H hyödynsi edeltäjästään saatuja kokemuksia. Vankan ja kestävän auton tuotanto jatkui erityisen pitkään ja päättyi vasta 14.12.1981. Tuolloin sen paikan sai C35 (1974 – 1991) sekä tammikuussa 1974 esitelty upouusi C25.
Jumper ja Jumpy seurasivat maaliskuussa 1994 ja lokakuussa 1995. Näiden mallien toinen sukupolvi tuli markkinoille kesäkuussa 2006 ja tammikuussa 2007.
PAKETTIAUTOT
Citroënin valikoimassa on aina ollut kevyitä hyötyajoneuvoja, sillä vuonna 1919 markkinoille tuotu 10HP oli saatavana jo tavarankuljetukseen sopivana. 20- ja 30-luvulla sarjaa jatkoivat menestyksekkäästi B2, 5HP, B12, B14, C4, C6, 8CV, 10CV ja jopa Traction Avant (11CV).
Toisen maailmansodan jälkeen vuoro siirtyi 2CV:n pakettimallille. Eri malliversioina vuosina 1951 – 1978 myynnissä ollut 2CV:n pakettimalli korvattiin tämän jälkeen Acadianella. Tämä Dyanesta johdettu malli oli tuotannossa vuoteen 1987, joskin sitä ennen lanseerattiin C15 vuonna 1984.
Tämän menestyksen vuoksi Berlingo esiteltiin vasta 1996, ja C15:n ura päättyi vuonna 2006. Nykyisin pienten hyötyajoneuvojen valikoima koostuu ensimmäisen sarjan Berlingosta, vuonna 2007 esitellystä Nemosta ja toisen sarjan Berlingosta, joka on ollut myynnissä vuodesta 2008.