Citroën Inspired By You

Légende ci-dessous
Citroën Inspired By You

 

Vuodesta 1919 lähtien tärkein osa Citroënia on ollut sinä. Elämäsi ja toiveesi ovat inspiraatiomme. Me olemme “INSPIRED BY YOU”.

Citroën on “Inspired By You”

Inspired_By_You_615x500

Perustajastastamme André Citroënista tämän päivän suunnittelustudiomme uskomme, että luovuutemme ja innovaatioidemme tulisi parantaa jokapäiväistä elämääsi.

Visiomme saavuttamiseksi olemme saanut inspiraatiomme sinusta. Tarkkailemme unelmiasi suuremmasta vapaudesta ja seikkailuista, onnellisemmista hetkistä yhdessä, sekä sujuvemmista maanantaiaamuista. Suunnittelemme ja rakennamme sitten rohkeita ja edistyksellisiä ajoneuvoja ja palveluita, jotka ovat älykkäitä kuten ihmisten elämätkin.

Ihmismielisyys on meidän “raison d’être” – olemassa olomme tarkoitus.

TUTUSTU CITROËNIN HISTORIAAN >

Rohkea ja ainutlaatuinen design

Koska haluamme, että erotut muista

Citroen-cars-animation-0.5

Citroënin muotoilu perustuu ainutlaatuiseen lähestymistapaamme olla rohkea ja erottua muista. Kuinka teemme sen? Tulkitsemalla uudelleen ikonisia tyylejä ja yksityiskohtia aiemmista malleista ja pyrkimällä yksinkertaisuuteen. Tämä tekee mallistostamme hyvin erilaisen, kuin mitä kaduilla näkyy.

Citroën lanseerasi uuden brändikampanjan pääviestinään “Visiomme liikkumisesta heijastaa vapauden kaipuutasi”. Tämä uusi kansainvälinen brändivideo kuvastaa Citroënin uutta brändilupausta ”CITROËN INSPIRED BY YOU”. Brändin tunnuslause on saanut inspiraationsa ihmisten elämästä sekä liikkumisen ja vapauden tavoittelusta läpi sukupolvien, jopa 100 vuoden ajan. Video kertoo Citroënin tarinan muutaman ikonisen mallin kautta, jotka kuvastavan brändin perintöä.

 

Miten Citroën lausutaan?

Tässä hauska opastus, miten lausut Citroënin oikeaoppisesti:

CITROËNIN LOGON HISTORIA

Vuonna 1900 André Citroën tutustui menetelmään, jolla työstettiin viistottuja hammaspyöriä. Hän keksi aloittaa teollisen uransa tätä teknologiaa käyttäen. Hän päätti ostaa valmistusmenetelmän lisenssin ja perusti ensimmäisen yrityksensä eli hammaspyöräverstaan. Kun André Citroën vuonna 1919 perusti autotehtaansa, hän valitsi yrityksen tunnukseksi kaksoiskärkimerkin, joka kuvastaa kahta hammaspyörän hammasta.

Vuosina 1921-1936 logon ovaali muoto korvattiin kuusikulmalla, jossa keltainen kaksoiskärkimerkki oli tumman sinisellä taustalla. Myös Citroën-sana tuli logoon myöhemmin mukaan. 1930-luvun alussa toinen logo tuli käytössä olleen logon rinnalle: joutsen joka ui Citroënin kärkimerkin alla. Tämä symboloi uusia kelluvia moottoreita. Vuonna 1959 keltainen kärkimerkki asetettiin valkoiselle ellipsille ja vuonna 1966 Citroënin nimi ilmestyy mukaan siniseen neliöön.

Vuonna 1985 nykyaikaisetettiin brändin imagoa ja Citroën otti käyttöön logon, jossa valkoinen kaksoiskärkimerkki painettin punaista taustaa vasten.

Vuonna 2009 uudistetussa logossa kärkimerkki oli pyöristetty, krominen ja kolmiulotteinen, ja Citroënin nimi sen alla punaisella tekstillä. Vuonna 2018 Citroën julkisti uuden logon kaksiuloitteisena, joka perustuu litteisiin suunnittelukonsepteihin.

Logos Citroën