UKK

Légende ci-dessous
UKK

USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

MILLOIN SOPIMUSAIKA PÄÄTTYY?

Vuokrakausi kestää leasing-sopimuksessa määritetyn ajan. Koska toimituskuukautta ei sisällytetä sopimukseen, vuokrasopimus alkaa seuraavan kuukauden 1. päivänä. Koko vuokra-aika on siis hiukan pidempi kuin leasing-sopimuksessa määritelty sopimusaika.

MILLOIN PALAUTAN AUTON TAKAISIN JÄLLEENMYYJÄLLE?

Auto on palautettava viimeistään sen kuukauden viimeisenä työpäivänä, jona sopimusaika päättyy.

MIKSI ENSIMMÄINEN LASKU ON KORKEAMPI KUIN SOPIMUKSESSA MÄÄRITETTY KK-ERÄ?

Ensimmäinen lasku sisältää kuluvan kuukauden maksun, mutta myös kulun niiltä päiviltä, kun auto oli sinulla toimituskuukautena.

Esimerkiksi, autosi toimitetaan 15. tammikuuta. Tammikuu on siis toimituskuukausi. Sopimuskausi alkaa sitten 1. helmikuuta. Sinua veloitetaan ajanjaksolta 15. – 31. tammikuuta (välimaksu) ja ensimmäisen sopimuskuukauden (helmikuu) maksu ensimmäisessä laskusta. Tämä lasku lähetetään ensimmäisen sopimuskuukauden lopussa, joka on helmikuu.

MIKÄ ON VÄLIMAKSU?

Se on vuokra autostasi niiltä päiviltä, joina se on ollut käytössäsi toimituskuukauden aikana.

VOINKO MENNÄ ULKOMAILLE AUTOLLA?

Voit matkustaa vapaasti Pohjoismaissa. Jos matkustat Pohjoismaiden ulkopuolella, mutta Euroopan sisällä, vaaditaan Citroën GO:n kirjallinen todistus. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi lisätietoja: 010 206 0700.

SISÄLTYYKÖ VAKUUTUS KUUKAUSIMAKSUUN?

Ei, vakuutus ei kuulu kuukausierään. Voit lisätä vakuutuksen Citroën GO-tilauksen yhteydessä tai järjestää vakuutuksen itse. Lue lisää vakuutuksesta tästä.

MITÄ TAPAHTUU, JOS AJAN ENEMMÄN KUIN VALITSEMANI AJOKILOMETRIT?

Sopimuksen ylittävät kilometrit laskutetaan sopimuskauden päätyttyä auton palautuksen yhteydessä (0,20 €/km).

VOINKO PALAUTTAA AUTON SOPIMUSKAUDEN PÄÄTYTTYÄ?

Kyllä, se on mahdollista. Katso tarkemmat ehdot Citroën GO-sopimuksesi kohdasta 12.

SISÄLTYYKÖ VUOKRAANI VEROT, SAKOT TAI MUUT VIRANOMAISMAKSUT?

Asiakkaan on maksettava kaikki auton käyttöön liittyvät verot ja maksut, kuten polttoainekulut, pysäköintimaksut jne. Lisätietoja saat leasingehtojen kohdasta 7.

MIKSI OLEN SAANUT KAKSI LASKUA SAMAAN AIKAAN UUDESTA LEASINGAUTOSTANI?

Tämä johtuu siitä, että maksu maksetaan etukäteen. Olet vastaanottanut laskun nykyisestä kuukaudesta, mutta myös tulevasta kuukaudesta. Näin saattaa tapahtua sopimuskauden alussa.

MAKSANKO VUOKRAKULUT ETUKÄTEEN VAI JÄLKIKÄTEEN?

Leasingsopimuksen kk-erä maksetaan etukäteen.

MITEN AUTON TOIMITUS TAPAHTUU?

Kun olet hakenut luottopäätöksen ja valinnut autosi varusteet sekä sopimuskauden pituuden Citroen GO verkkosivustolta, valitsemasi jälleenmyyjä on sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Viimeistelet sopimuksen automyyjän kanssa ja sovitte sinulle sopivan auton noutopäivän. Auton toimitusaika voi vaihdella varastotilanteen mukaan 1-xx viikkoon.

ONKO E-LASKU MAHDOLLINEN?

Valitettavasti meillä ei ole tällä hetkellä tarjota sähköistä laskua, mutta voit maksaa suoraveloituksena.

MITÄ TAPAHTUU, JOS AUTOON TULEE VAHINKOA? TÄTÄ KUTSUTAAN MYÖS EPÄNORMAALIKSI KULUMISEKSI.

Asiakas on vastuussa epänormaalista kulumisesta. Ajoneuvo tarkastetaan palautuksen yhteydessä.

TULEEKO KK-ERÄN LISÄKSI MUITA KUSTANNUKSIA?

Kk-erän lisäksi muita kustannuksia ovat:

  • vuotuinen ajoneuvovero
  • mahdollinen ajoneuvon uudelleenrekisteröintimaksu
  • ajoneuvon ylläpitokustannukset (kuten: katsastukset, huollot, korjaukset joita takuu ei kata, renkaiden kausivaihdot, renkaiden uusinnat, poltto-, voitelu-, ja pesuaineita, hinaukset joita auton liikkumisturva ei kata)
  • pysäköintivirhemaksut
  • pysäköintimaksut
  • kaikki muut maksut joita syntyy ajoneuvon käyttämisen yhteydessä

Lisätietoja löydät leasingehtojen kohdasta 7.

MITÄ HUOLENPITOSOPIMUKSEEN SISÄLTYY?

Citroën-huolenpitosopimus sisältää:

  • Määräaikaishuollot tehtaan/maahantuojan huolto-ohjelman ohjelman mukaisesti
  • Normaalista kulumisesta johtuvat korjaukset
  • Polttimot ja rikkoutuneet pyyhkijänsulat myös huoltojen välillä

Lue huolenpitosopimusehdot täältä.

MIKÄ ON CITROËN-TIEPALVELU?

Citroën-tiepalvelu auttaa matkan keskeytyessä kaikkialla Euroopassa ja palvelee 24 tuntia vuorokaudessa. Kotimaasta soitettuna ilmainen puhelinnumero 0800 105 501.

DNB AUTO FINANCE ASIAKASPALVELU

Voit olla DNB:hen yhteydessä kaikissa sopimukseesi liittyvissä asioissa, kuten esimerkiksi laskutukseen liittyvät asiat, ajoneuvon vienti ulkomaille tai sopimuksen jatkaminen. Asiakaspalvelu auttaa sinua numerossa 010 206 0700 tai sähköpostitse osoitteessa: info@dnbautofinance.fi