Ominaisuudet
Laatu
Korkean laadun ansiosta ammattilaisten luottamuksen arvoinen: takana on yli neljä miljoonaa teknisten ominaisuuksien testikilometriä. Autossa on myös useita uudistuksia, kuten tuulilasin suojalista, saranoinnit ja ovet.

KATTAVA MALLISTO
Neljä eripituista ja kolme erikorkuista korimallia käsittävästä tavara-automallistosta löytyy sopiva vaihtoehto kaikenlaisiin tarpeisiin. Suurin kuormauskapasiteetti on 17 m3. Saatavana on umpikoriversioita, avolavamalleja ja alustamalleja.

TAKAOVET
Takapariovien korkeus on 2,03 m ja pyöränkotelojen välinen leveys puolestaan kyseisen kokoluokan suurin 1 422 mm. Näin pääset hyödyntämään koko kuormaustilaa optimaalisella tavalla. 270° avautuvat takaovet helpottavat käyttöä entisestään (vakio- tai lisävaruste).

SIVUOVET
Suuret sivuliukuovet ovat leveydeltään 1,25 m. Kuormauspituus on enimmillään jopa 4,07 m.

KOSKETUSNÄYTTÖ
Uuden 5-tuumaisen kosketusnäytön ansiosta radion käyttö on vaivattoman helppoa. Siihen voidaan myös yhdistää navigointijärjestelmä.
Tekstiviestien ääneenlukutoiminto ja Connecting Box takaavat rennon ja miellyttävän ajon.

PERUUTUSKAMERA
Uusi peruutuskamera ja kuormanvalvontatoiminto (kamera kytkeytyy päälle takaovien avaamisen yhteydessä).

ÄLYKÄS LUISTONESTO
Alamäkihidastin (HDC), optimoitu vetoluiston hallinta ja mäkilähtöavustin helpottavat ajamista ja takaavat optimaalisen pidon kaikissa tilanteissa.

RENGASPAINEVALVONTA
Rengaspainevalvonta ja kaistavahti (AFIL) auttavat säilyttämään auton hallinnan.

KULUTUS
Polttoaineenkulutuksen ja CO2-päästön suhteen tämä myös e-HDi-mikrohybriditeknologiaa hyödyntävä auto kuuluu luokkansa parhaimmistoon: kulutus on alimmillaan 6,6 l / 100 km ja CO2-päästö 175 g/km.

Suorituskyky
suorituskyky
Autolle on tehty useita erityistestejä:
‒ korirakenteet, mukavuus ja kestävyys on testattu ajamalla 30 000 ajokilometriä huonokuntoisilla teillä tavaratila tyhjänä ja täyteen kuormattuna
‒ rakenteiden tiiviys on testattu tekemällä 1 000 kahluupaikan ylitystä 10 cm syvässä vedessä ja korroosionkestävyys puolestaan erityisillä koeajoilla suolavesiroisketunnelissa parin senttimetrin syvyisessä vedessä
‒ ajo-ominaisuudet on testattu ajamalla yli 500 testisykliä ratapinnoilla, joissa on heikko pito
‒ oville ja luukuille on tehty 500 000 avaus-/sulkutestijaksoa, jotka vastaavat kymmenen vuoden aikaista vaativaa käyttöä.

TÄYDELLINEN LUOTETTAVUUS
CITROËN Jumper tarkoittaa ammattikäytössä ennen kaikkea ensiluokkaista luotettavuutta. Auton perusrakenne on läpäissyt vaativat tekniset testit, jotka käsittävät neljä miljoonaa ajokilometriä.
Tarkkaan testattuja laatuominaisuuksia hyödynnetään CITROËN Jumperin kaikissa malliversioissa umpipakettiautosta Combi-malliin. Näin on haluttu varmistaa, että auto täyttää erilaisten ammattikuntien tiukimmatkin vaatimukset.

ENSILUOKKAINEN LAATU
Moottoreiden viimeaikaisia uudistuksia täydentävät autoon tehdyt uudenlaiset tekniset parannukset, minkä ansiosta auton varustus on entistä laadukkaampi:
• 110, 130 ja 150 hevosvoimaisten HDi-moottoreiden uudenlainen ruiskutusjärjestelmä
• Vahvistetut taka- ja sivuovet (500 000 testijaksoa)
• Tehokkuuden, kestävyyden ja äänien suhteen optimoidut jarrut
• Uudenlainen ilmanottosäleikkö
• Iskunvaimentimien uudenlaiset kannakkeet

yksityiskohdat
Eri korimalleja

CITROËN Jumperin suunnittelussa on hyödynnetty merkin asiantuntijoiden parasta tietotaitoa. Ensiluokkainen erityisosaaminen näkyy rakenteissa, ergonomiassa (liitettävyys ja mukavuus), turvallisuudessa ja taloudellisuudessa.
Tämä vankka tavara-auto huokuu luotettavuutta. Se takaa ensiluokkaisen käyttömukavuuden ja vaivattoman ajon arjen eri tilanteissa.
Jumper on täydellinen kumppani ammattikäyttöön.
CITROËN on yhdistänyt ainutlaatuisen designin ja erinomaisen mukavuuden lukuisiin hyödyllisiin tekniikoihin, ja kokonaisuuden kruunaavat edulliset käyttökustannukset.
CITROËN Jumperissa käytetään perusrakennetta, johon on saatavana kattava valikoima erilaisia korivaihtoehtoja. Tavara-autosta on tarjolla neljä eripituista korimallia (L1, L2, L3, L4), jotka voidaan yhdistää kolmeen eri akselivälivaihtoehtoon (3 m; 3,45 m; 4,4 m) ja kolmeen eri korikorkeuteen (H1, H2, H3). Kaiken kaikkiaan CITROËN Jumper muuntuu kahdeksaksi eri tavara-autoversioksi, joiden kuormaustilavuus on 8 – 17 m3.
Enemmän designia

CITROËN Jumper on edistyksellinen tavara-auto, jonka puhdaslinjainen ja pirteä design edustaa toiminnallisuutta pienintä yksityiskohtaa myöten.
CITROËN-merkin uusi identiteetti näkyy selkeästi jäähdyttimen säleikössä sekä innovatiivisissa ajovaloissa. Pitkänomaisia ajovaloja korostaa auton rakenteita suojaava etupuskuri, joka voimistaa auton vankkaa ja vahvaa olemusta entisestään.

Jumperin uudet LED-huomiovalot korostavat tyylikkäästi jäähdyttimen säleikön luomaa ilmettä. Sukupolvenvaihdos on havaittavissa heti ensi silmäyksellä.
LED-huomiovalot muodostavat tavara-auton modernin, ilmeikkään ja tekniikkaa huokuvan katseen.

Monipuoliset yhdistelmävaihtoehdot
CITROËN Jumper on täysin omaa luokkaansa käytettävissä olevan tilan ja ulkomittojen suhteen. CITROËN Jumper tarjoaa lukuisia erilaisia tilaratkaisuja.
- Luokkansa paras leveys
- Tavara-autojen kuormatilan pituuden suhteen luokkansa parhaimmistoa
- Sivuliukuovien suurin avautumisleveys on 1,25 m
- Takaovien korkeus on enimmillään 2,03 m ‒ kyseisen kokoluokan paras
- 270° avautuvat takaovet
Enemmän mukavuutta

CITROËN Jumper tarkoittaa myös huipputason mukavuutta, jonka ansiosta ajaminen on kaikin puolin miellyttävää:
- Kuljettajan istuimessa on mukautuva jousitus (lisävaruste)
- Etuistuimissa on kyynärnoja ja ristiseläntuen säätö
- Vaihteenvalitsin on sijoitettu kojelautaan
- Esiin käännettävä kirjoitusalusta
- Suoraan käden ulottuvilla oleva 12 V pistorasia
- 13 nerokasta säilytyslokeroa, joista yksi on jäähdytetty ja lukittava käsinelokero
- Nahkaverhottu ohjauspyörä (lisävaruste)
- Istuimiin integroitu aputaso

Jumperin ohjaamoa on myös uudistettu, minkä ansiosta se on nyt entistä mukavampi. Kuormatilassa on uudet ikkunat ja verhoukset. Työkaverina Jumper on ihanteellinen kumppani.
Sen tilojen suhteen optimoidun matkustamon ja kuormatilan ansiosta työskentely on aina rennon miellyttävää. Erilaiset ajoavustinjärjestelmät tukevat kuljettajaa ja tekevät ajamisesta entistä vaivattomampaa.
Enemmän hyödyllistä teknologiaa

CITROËN Jumperin käytännöllisyys perustuu erinomaiseen ajoergonomian ja teknisten liitäntämahdollisuuksien intuitiiviseen toteutukseen. Monipuoliset liitäntämahdollisuudet tarjoavassa CITROËN Jumperissa on Connecting Box (handsfree-Bluetooth-sarja ja USB-liitäntä).
Jumper on luokkansa todellinen priimus: autossa on uudenlainen 5 tuuman kosketusvärinäyttö, jossa voidaan näyttää navigointijärjestelmän ja peruutuskameran tiedot.

Peruutuskamera näyttää kolmentyyppisiä tietoja, jotka ilmaistaan kolmella eri värillä:
- Punaisella näytetään apulinja, jota ei saa ylittää peruutettaessa.
- Oranssi on takaovien avautumisleveyttä vastaava apulinja. Sen avulla voidaan laskea tarkkaan ovien avaamisen edellyttämä tila.
- Vihreällä näytetään apulinja, joka ilmaisee käytettävissä olevan tilan. Sen ansiosta peruuttaminen sujuu aina vaivattoman sujuvasti.
Älykkäässä peruutuskamerassa on lisäksi kuormanvalvontatoiminto, joka kytkeytyy päälle, kun auton takaovet avataan.

CITROËN Jumper on työkaveri, joka huolehtii turvallisuudestasi, sillä siihen on saatavana runsaasti turvallisuutta parantavaa tekniikkaa:
- Optimoitu vetoluiston hallinta ja alamäkihidastin (HDC)
- Mäkilähtöavustin
- Kuormantunnistus Load Adaptative Control, joka tunnistaa auton kokonaispainon ja mahdollistaa ESP:n optimaalisen hyödyntämisen.
- Ohjelmoitavissa oleva vakionopeudensäädin ja nopeudenrajoitin
- Kaistavahti (lisävaruste)
- Rengaspainevalvonta (lisävaruste)
Edulliset käyttökustannukset

CITROËN Jumper on täydellinen ratkaisu ammattilaisille, jotka arvostavat alhaisia käyttö- ja ylläpitokustannuksia. Polttoaineenkulutus on pienentynyt parhaimmillaan 1,3 l / 100 km ja CO2-päästö puolestaan 34 g/km aiempaan malliversioon verrattuna (esimerkiksi tavara-automalli L3H2 HDi 130). Näin on saavutettu esimerkillisen edulliset käyttökustannukset.
Kulutuksen optimoinnissa auttaa e-HDi 130 -moottorin yhteydessä Stop & Start -järjestelmä, joka sammuttaa CITROËN Jumperin moottorin, kun auto pysäytetään. Sen ansiosta kulutus alenee kaupunkiajossa 0,5 l / 100 km.