June 30, 2016

Täysin uusi Citroën C3

Täysin uusi Citroën C3

Pariisin kansainvälisessä autonäyttelyssä syyskuun lopulla ensiesiteltiin uusi Citroën C3. Suomen ensi-ilta Citroënin uusimmalle tulokkaalle on Auto 2016 –messuilla 18.11.

Vuonna 2002 tapahtuneen ensiesittelynsä jälkeen Citroën C3 on noussut menestykseksi yli 3,6 miljoonan auton myynnillään.

Suunnannäyttäjä

Uusi C3 ei ole vain menestysmallimme täydellisesti uudistunut seuraaja. Se tuo samalla markkinoille vahvan viestin myös muiden tulevien malliemme ydinominaisuuksista. Avainsanat ovat persoonallisuus, pirteys, personoitavuus, mukavuus ja tehokas tilankäyttö, Citroënin pääjohtaja Linda Jackson kiteyttää uuden Citroën C3:n roolin vahvasti uudistuvan malliston ensimmäisen tulokkaana.

Persoonallisuuteen kuuluvat kahteen tasoon asennetut ajovalot ja lähes vaakasuoraan asennettu konepelti. Sivunäkymää hallitsevat mukavuutta korostavat korkeaprofiiliset renkaat ja C-pilarin muotoilun kautta ikään kuin kellumaan asennettu katto. Sivuilmettä hallitsevat Citroënin tavaramerkiksi muodostuvat pikkukolhuilta suojaavat Airbump®- ilmatyynyt. Persoonallisuutta voidaan lisätä valitsemalla yhdeksän korinvärin ja kolmen valinnaisen katonvärin valikoimasta itselle sopivin yhdistelmä. Valittua yhdistelmää voidaan vielä terävöittää valitsemalla Airbump®- ilmatyynyjen ja sumuvalojen kehysten ja taustapeilien koteloiden väri useista vaihtoehdoista asiakkaan omaan makuun parhaiten sopivaksi.

Näppärä ja tilava

Tuleva Citroën C3 astuu B-segmentin ytimeen 3,99 metrin kokonaispituudellaan. Kasvaneen kokonaispituuden ja akselivälin myötä uusi C3 tarjoaa väljemmät sisätilat viidelle henkilölle. Etumatkustajien hartiatila on kasvanut 20mm ja takamatkustajien jalkatila asettuu luokan kärkeen. Runsaista sisätiloista huolimatta tarjolla on 300 litraa (VDA) monipuolisesti muunneltavaa tavaratilaa.

 

Tilaa tästä Citroënin uutiskirje >>