March 13, 2015

JUMPER VETI CITROËNIN HUIPPUKASVUUN KOTIMAAN TAVARA-AUTOKAUPASSA

JUMPER VETI CITROËNIN HUIPPUKASVUUN KOTIMAAN TAVARA-AUTOKAUPASSA

Vuoden ensimmäiset kuukaudet toivat Citroënille menestystä Suomen pakettiautokaupassa. Citroën myi kotimaassa kaikkiaan 82 tavara-autoa, kun viime vuonna vastaavaan aikaan kauppoja tehtiin 43. Kumulatiivinen muutos oli 90,7 prosenttia eli myynti lähes kaksinkertaistui.

Kasvuluku on kovin kotimaisessa pakettiautomyynnissä. Citroënin markkinaosuus tammi-helmikuussa nousi samalla 4,4 prosenttiin viime vuoden 2,3:sta. Citroën oli näin Suomen 7. suosituin pakettiautomerkki. Menestyksen takana on erityisesti uusiutunut Jumper, jonka vahvuutena ovat modernit ja pienikulutuksiset moottorit, kokoluokkansa levein tavaratila (1422 mm) sekä hyvä varustelu (esimerkiksi kosketusnäyttö vakiona). Kattavasti vakiovarustellun Jumperin hinnasto alkaa ainoastaan 28 121 eurosta.