October 24, 2014

DS vie Citroënin takaisin Yhdysvaltain markkinoille

DS vie Citroënin takaisin Yhdysvaltain markkinoille

PSA Peugeot Citroënin paluulippu Yhdysvaltain haastaville automarkkinoille on itsenäiseksi autobrandiksi muuttuva DS. PSA:n globaalin strategian mukaisesti DS-mallisto olisi myynnissä maailman 200 suurkaupungissa vuoden 2020 jälkeen. Näistä kaupungeista 30 sijaitsisi Pohjois-Amerikassa, kaksi kolmesta niistä Yhdysvalloissa.

”Haluamme tehdä DS:stä globaalin premium-automerkin, eikä se onnistu ilman Yhdysvaltoja”, DS:n toimitusjohtaja Yves Bonnefont totesi Automotive News Europelle. Päätös rantautumisesta Yhdysvaltoihin on luvassa aikaisintaan vuonna 2017, eikä myynti alkaisi ennen vuotta 2020, Bonnefont linjasi. Vuonna 2010 ensimmäisenä esitellyn DS3:n jälkeen DS on myynyt yli puoli miljoonaa autoa, pääosin Euroopassa ja Kiinassa.