Citroën Inspired By You

Citroën Inspired By You

Citroën lanseeraa uuden brändikampanjan pääviestinään “Visiomme liikkumisesta heijastaa vapauden kaipuutasi”. Tämä uusi kansainvälinen brändivideo kuvastaa Citroënin uutta brändilupausta ”CITROËN INSPIRED BY YOU”. Brändin tunnuslause on saanut inspiraationsa ihmisten elämästä sekä liikkumisen ja vapauden tavoittelusta läpi sukupolvien, jopa 100 vuoden ajan. Video kertoo Citroënin tarinan muutaman ikonisen mallin kautta, jotka kuvastavan brändin perintöä.

 

Vapauden tavoittelusi innoittamana vuodesta 1919!

2CV:stä CX:ään, Traction Avantista Méhariin, Type H:sta Visaan, CX:stä C4 Cactukseen, C3 Aircross ja C4 Cactus, Citroën on tarkkaillut ihmisiä monen vuoden ajan. Heidän unelmistaan, seikkailuistaan sekä hetkistä perheen ja ystävien kanssa innoittamana Citroën tähtää kehittämään autoja, jotka heijastavat ihmisten elämäntyylejä. Tämä uusi kansainvälinen kampanja kertoo tarinan, joka alkaa vuodesta 1919: ” Visiomme liikkumisesta heijastaa vapauden kaipuutasi”. Video vie meidät läpi vuosikymmenten, jolloin Citroënin malleista tuli osa liftarin vapauden tavoittelua. Hän istuu jokaiseen autoon vuorollaan – ja jokainen auto on osa tiettyä aikakautta.

Autostoppeur Citroën Inspired By You

 

2CV ja Type H: vuodesta 1948

2CV
Pariisin autonäyttelyssä vuonna 1948 esitelty 2CV, eli Rättisitikka, herätti nopeasti huomiota. Sen on kuvailtu olevan kuin ”4 pyörää sateenvarjon alla”, joka voi ”ajaa läpi pellon kyydissään korillinen kananmunia ilman, että yksikään rikkoutuisi”. Tämä pikkuauto valloitti markkinat, autoa valmistettiin yhteensä 3 868 634 kappaletta.

TYPE H
Tämä ikoninen ajoneuvo nähdään tänä päivänä usein ruokavaunun, ”Food Truck”, muodossa. 40 vuoden ajan se kuvasti tehokasta muotoilua, joka oli erityisen innovatiivinen pakettiautolle siihen aikaan. Type H -mallia valmistettiin 473 289 kappaletta loistavan uransa aikana.

2CV Citroën

TypeH Citroën

 

MEHARI, CX JA VISA: 1968 –LUVULTA 1990-LUVUN ALKUPUOLELLE

MEHARI
Tämän tunnuskuvallisen ajoneuvon muovinen runko kestää naarmuja sekä ruostetta. Méhari tunnetaan käytännöllisenä ja taloudellisena avoautona. Mallia valmistettiin yhteensä 743 740 kappaletta.

CX
Vuonna 1974 Vuoden autoksi äänestetty CX edustaa Citroënin edustusautojen muotoilua 70-luvulla. Se oli innovatiivinen auto, joka pani alulle konseptin auton hallintalaitteista, joita kuljettaja voi säätää irrottamatta otettaan ratista. 15 vuoden aikana CX-mallia myytiin 1 169 695 kappaletta.

VISA
Visa on yllättävän pieni viistoperä ja se on tunnettu erikoismallistoistaan ja johdetuista ajoneuvoista erityisesti moottoriurheilun parissa. Kymmenen vuoden aikana valmistettiin yhteensä 1 254 390 autoa. Vuonna 1988 GTi malli tähdittää unohtumatonta mainosta, jossa nähdään myös Clémanceau lentotukialus.

Mehari Citroën

CX Citroën

Visa Citroën

 

C3 AIRCROSS, C4 CACTUS, CXPERIENCE: VUODESTA 2016

C3 AIRCROSS
Frankfurtin autonäyttelyssä vuonna 2017 julkistettu C3 Aircross erottuu muista SUV-malleista persoonallisella designillaan, mukavuudellaan ja muunneltavuudellaan. C3 Aircrossia on myyty jo 60 000 kappaletta.

C4 CACTUS
Citroënin huippumukava viistoperä C4 Cactus on ensimmäinen malli Euroopassa, jossa esitellään Citroënin uusi Progressiivisesti vaimentava jousitus.

CXPERIENCE
Pariisin autonäyttelyssä vuonna 2016 esitelty CXPERIENCE-konseptiauto määrittelee salonkiautojen desingin uudelleen ja tuo Citroënille mahdollisuuden esitellä luovuuttaan muotoilun, mukavuuden ja teknologian suhteen.

C3 Aircross White

C4 Cactus Blue

CXperience Grey

 

CITROËNIN LOGON HISTORIA

Vuonna 1900 André Citroën tutustui menetelmään, jolla työstettiin viistottuja hammaspyöriä. Hän keksi aloittaa teollisen uransa tätä teknologiaa käyttäen. Hän päätti ostaa valmistusmenetelmän lisenssin ja perusti ensimmäisen yrityksensä eli hammaspyöräverstaan. Kun André Citroën vuonna 1919 perusti autotehtaansa, hän valitsi yrityksen tunnukseksi kaksoiskärkimerkin, joka kuvastaa kahta hammaspyörän hammasta.

Vuosina 1921-1936 logon ovaali muoto korvattiin kuusikulmalla, jossa keltainen kaksoiskärkimerkki oli tumman sinisellä taustalla. Myös Citroën-sana tuli logoon myöhemmin mukaan. 1930-luvun alussa toinen logo tuli käytössä olleen logon rinnalle: joutsen joka ui Citroënin kärkimerkin alla. Tämä symboloi uusia kelluvia moottoreita. Vuonna 1959 keltainen kärkimerkki asetettiin valkoiselle ellipsille ja vuonna 1966 Citroënin nimi ilmestyy mukaan siniseen neliöön.

Vuonna 1985 nykyaikaisetettiin brändin imagoa ja Citroën otti käyttöön logon, jossa valkoinen kaksoiskärkimerkki painettin punaista taustaa vasten.

Vuonna 2009 uudistetussa logossa kärkimerkki oli pyöristetty, krominen ja kolmiulotteinen, ja Citroënin nimi sen alla punaisella tekstillä. Vuonna 2018 Citroën julkisti uuden logon kaksiuloitteisena, joka perustuu litteisiin suunnittelukonsepteihin.

Logos Citroën